طراحی سایت طراحی سایت .

طراحی سایت

کامپیوترهای کوانتومی روزی دنیا را در دست خواهد گرفت(ایران گستر)

کامپیوترهای کوانتومی
ایران گستر در صدد آن است تا  اخبار و تکنولوژی های روز IT , اخبار گوگل ,اپلیکیشن های کاربردی (بدافزار ها) یا مفید  را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا شما عزیزان با مطالعه آنها وارد این دنیای شیرین و پر چالش شوید و آنها را در کسب و کار و زندگی خود به کار گیرید.

اما برخی از متخصصین صنعت کامپیوتر، نگرانند که کامپیوترهای کوانتومی بتوانند حتی خود اینترنت را نیز از کار بیندازند.(ایران گستر)

 

 
تحقیقات گوگل
گوگل تحقیقات جدیدی انجام داده که اعلام می‌کند چنین اتفاقی ممکن است زودتر از چیزی که پیش‌بینی شده، روی دهد. بر اساس تحقیقی که خبر آن به صورت غیر رسمی منتشر شده، کامپیوترهای کوانتوم  به زودی به مقام برتری کوانتوم یا quantum supremacy دست پیدا خواهند کرد. یعنی، کامپیوترهای کوانتوم قادر به انجام فعالیت‌هایی خواهند شد که در حال حاضر حتی قدرتمند ترین کامپیوترها نیز از انجام آنها ناتوان هستند.(ایران گستر)
این تئوری را اولین بار دکتر ریچارد فینمن در سال 1982 مطرح کرد. در این تئوری ادعا می‌شود که  کامپیوترهای کوانتوم، وِیژگی‌های اختصاصی فیزیک کوانتوم را دارا هستند و با پیشرفت علم کامپیوتر، به قدرت پردازشی دست پیدا می‌کنند که فراتر از هر کامپیوتر دیگری است.(ایران گستر)

 

بیت‌های کوانتومی
کامپیوترهای کوانتوم، به جای استفاده بیت‌های سنتی – صفر و یک‌هایی که برای ذخیره و انتقال داده استفاده می‌شود- از بیت‌های کوانتومی یا کیوبیتز(qubits) بهره برده‌اند. کیوبیت‌ها دیگر محدود به دو حالت دوگانه صفر و یک نبوده ومی‌توانند و با هر بار اضافه شدن به سیستم کامپیوتر کوانتومی، قدرت آن را به طرز قابل توجهی افزایش ‌دهند.(ایران گستر)

 

کیوبیت‌ها برای ادامه فعالیت خود باید در محیط بسیار سرد نگهداری شوند- تقریبا نزدیک به صفر مطلق( 273-  درجه سلسیوس). این ویژگی باعث می‌شود که نگهداری این نوع کامپیوترها اگر غیر ممکن نباشد، بسیار هزینه بر شود.  به عبارت دیگر، شاید تنها، شرکت‌های عظیمی همچون گوگل، ناسا یا سیا بتوانند به چنین قدرتی دست پیدا کنند.(ایران گستر)

آنطور که از ادله بر می‌آید، ظاهرا گوگل در رابطه با تکنولوژی این سبک انقلابی از کامپیوترها نیز، مثل دیگر حوزه‌ها پیشتاز شده است. این شرکت موفق شده یک کامپیوتر 72-qubit تولید کند که قادر است محاسبه‌ای را که یک سوپر کامپیوتر سنتی در ده هزار سال ! انجام می‌دهد، تنها در 200 ثانیه انجام دهد.(ایران گستر)

 

آخرالزمان کوانتومی
اما چنین توسعه و دستاوردی قطعا بدون هزینه نخواهد بود. آقای تیم کالان، یکی از مسئولین شرکت امنیت سایبری Sectigo، هشدار داده که توسعه این نسل جدید از ماشین‌ها می‌تواند تبدیل به فاجعه‌ای شود که کالان از آن تحت عنوان «آخرالزمان کوانتومی» نام برده است. بیشترین تهدیدی هم که ایجاد می‌شود، در حوزه تکنولوژی‌ های رمزگذاری هویدا خواهد شد مانند تکنیک‌هایی که همین حالا در برنامه‌های پیغام رسانی مانند واتسپ دیده می‌شود. دو سیستم  معمول رمزگذاری که RSA  و ECC  نام دارند، می‌توانند از تمام داده‌های کاربران در مقابل مجرمین سایبری، هکرها و آژانس‌های جاسوسی محافظت کند.

داده‌های مربوط به ارگان‌ها و دولت‌ها، دپارتمان‌های آموزشی، تجاری و پزشکی، با وجود کامپیوترهای کوانتومی می‌تواند در معرض خطر بزرگی قرار بگیرد زیرا سیستم‌های قدرتمند این کامپیوترها می‌تواند به سرعت داده‌های رمزگذاری شده را بشکند و هیچ مانعی در مقابل آن وجود ندارد.(ایران گستر)

 

رمگذاری RSA و ECC
آقای کالان در مصاحبه‌ای با The Independent می‌گوید:« فعلا هیچ کسی نمی‌تواند به طور قطع بگوید که کامپیوترهای کوانتوم چه زمانی موفق خواهند شد سیستم‌های رمگذاری RSA و ECC را شکست دهند اما بسیاری از تحلیل گران معتقدند این اتفاق بین 10 الی 15 سال آینده رخ خواهد داد.»(ایران گستر)

کالان توضیح می‌دهد که در چنین شرایطی، تمام حوزه‌های دنیای صنعت، از سیستم‌های مدرن اقتصاد، تجاری، ارتباطی، حمل و نقل گرفته تا حوزه‌های ساخت و ساز، انرژی، دولت ها، سیاست و پزشکی و سلامت، می‌توانند تحت سلطه اهداف و نیات صاحبان این قدرت جدید در بیایند.(ایران گستر)

 

هشدار داده شده که اگر تدابیری اندیشیده نشود،بیتکوین می‌تواند دقیقا همزمان با ورود کامپیوترهای کوانتومی، از صحنه فضای مجازی حذف شود.(ایران گستر)
علاوه بر سیطره روی حوزه‌های حیاتی مانند دولت‌ها، اقتصاد و زیرساخت‌های مهم کشورها، برخی معتقدند که کامپیوترهای کوانتوم می‌توانند باعث پایان یافتن دوران قدرت ارزهای مجازی مانند بیتکوین شوند.(ایران گستر)

زیرساخت‌های تکنولوژیک بیتکوین و ارزهای مشابه، بر پایه پیشرفت‌های تکنولوژی رمزگذاری یا cryptography  بنا نهاده شده، پیشرفت‌هایی که می‌تواند از شبکه‌های بلاک چین در برابر حملات سایبری محافظت کند. اما کامپیوترهای کوانتوم می‌توانند قدرت این سیستم‌های حفاظتی را از بین ببرند.(ایران گستر)

 

بدون شک، ضد کامپیوترهای کوانتومی نیست
شرکت امنیت سایبری  Post Quantum، درباره بیتکوین اعلام کرده:«بدون شک، ضد کامپیوترهای کوانتومی نیست» و هشدار داده که اگر تدابیر لازم اتخاذ نشود، بیتکوین می‌تواند دقیقا همزمان با ورود کامپیوترهای کوانتومی، از صحنه فضای مجازی حذف شود.(ایران گستر)

خوشبختانه، ظاهرا راه حل‌هایی نیز وجود دارد. اقداماتی در حال انجام است تا الگوریتم‌هایی ضد کوانتومی تولید شود که بتواند دنیای دیجیتال را در برابر این نسل جدید از کامپیوترها حفظ کند.(ایران گستر)

موسسه ملی استاندارهای تکنولوژی(National Institute for Standards and Technology یا Nist) در آمریکا، همین حالا موفق شده 20 الگوریتم جدید در رابطه با تغییر تکنیک‌های امنیت رمزگذاری مجازی طراحی کند. البته اینکه میزان کارایی این الگوریتم ها تا چه اندازه است، فعلا مشخص نیست.(ایران گستر)

 

حملات سایبری
تکنولوژی رمزگذاری، علاوه بر اینکه باید با کامپیوترهای کوانتومی و حملات سایبری دست و پنجه نرم کند،و باید تلاش کند تا شیوه‌های فعال ماندن روی کامپیوترهای سنتی و گوشی‌های هوشمند را نیز به روز نگه دارد. اقای کالن می‌گوید:« کامپیوترهای کوانتومی قرار نیست جایگزین کامپیوترهای سنتی کنونی شوند. به عبارت دیگر، این دو سبک مختلف از صنعت کامپیوترها، کنار یکدیگر و دوشادوش هم فعالیت خواهند کرد. به همین دلیل، پارادایم‌های رمزگذاری در آینده باید بتواند علاوه بر مقابله با حملات سایبری از سوی کامپیوترهای کوانتومی، با حوزه کامپیوترهای سنتی نیز سازگار باقی بماند.»(ایران گستر)

به عقیده آقای کالن، اگرچه به صورت تئوریک، با آخرالزمان کوانتومی حداقل یک دهه فاصله داریم اما اصلا بعید نیست که این اتفاق، زودتر نیز رخ دهد.

برخی از متخصصین صنعت کامپیوتر، نگرانند که کامپیوترهای کوانتومی بتوانند حتی خود اینترنت را نیز از کار بیندازند.
تحقیقاتی در حال انجام است که نشان دهد دقیقا چقدر زمان می‌برد تا کامپیوترهای کوانتومی به چنین مرحله خطرناکی برسند. این تحقیق، توسط تیمی به رهبری مایکل موسکا، یکی از موسسان لابراتوار Institute for Quantum Computing از دانشگاه واترلو در کانادا انجام می‌پذیرد.(ایران گستر)

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۶:۵۸ توسط:فاطمه فیصلی موضوع: نظرات (0)

سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری سلزفورس در شرکت صاحب وردپرس(ایران گستر)

سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری
ایران گستر در صدد آن است تا  اخبار و تکنولوژی های روز IT , اخبار گوگل ,اپلیکیشن های کاربردی (بدافزار ها) یا مفید  را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا شما عزیزان با مطالعه آنها وارد این دنیای شیرین و پر چالش شوید و آنها را در کسب و کار و زندگی خود به کار گیرید.

 

بازوی سرمایه‌گذاری شرکت مشهور سلزفورس
شرکت Automattic که شرکت صاحب وردپرس WordPress و شرکتهای دیگری چون WooCommerce  و به زودی Tumblr است اخیرا 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب کرده است.(ایران گستر)

این شرکت با این سرمایه‌گذاری جدید ارزش خود را به 3 میلیارد دلار رسانده است.سری D از سرمایه‌گذاری در  Automattic تنها یک سرمایه‌گذار داشته و آن سلزفورس ونچرز ( بازوی سرمایه‌گذاری شرکت مشهور سلزفورس) است.(ایران گستر)

شرکت Automattic به طور تاریخی سرمایه‌گذاری زیادی در 15 سال اخیر نداشته است. در سال 2014 این شرکت در راند C سرمایه‌گذاری 160 میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

[caption id="attachment_2929" align="aligncenter" width="573"] شرکت در راند C سرمایه‌گذاری 160 میلیون دلار سرمایه جذب کرد.[/caption] 

شرکت Automattic
شرکت Automattic و وردپرس تاریخچه مشترکی دارند. بسیاری از افراد وردپرس را به خوبی می‌شناسند محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان. Automattic در پروژه وردپرس فعالیت زیادی داشته و در راه‌آندازی سرویسهای مختلفی چون WordPress.com و پلاگین Jetpack ، وردپرس دات کام VIP ( که بسیاری از سایتها از جمله تکرانچ از آن استفاده می‌کند ) و همچنین Woocommerce.(ایران گستر)

شرکت Automattic در سال 2014 بین 200 تا 300 نیرو داشت اما زمانی که میخواست سایت Tumblr  را بخرد نزدیک به 1200 نیرو داشت.

در سال 2014 نزدیک به 22 درصد از 10 میلیون وب سایت برتر جهان از وردپرس استفاده می‌کردند. در حال حاضر این میزان به 34 درصد رسیده است.(ایران گستر)

مدیرعامل Automattic در گفت و گو با تکرانچ می‌گوید این پتانسیل وجود دارد که وردپرس همانند اندروید شود که هم اکنون 85 درصد از سهم گوشی ها را در جهان در اختیار دارد.(ایران گستر)

وردپرس امروزه به عنوان یک پلتفرم اوپن سورس بلاگ نویسی قابلیتهای انطباق بسیار بالایی به عنوان سیستم مدیریت محتوا دارد و با آن میتوان از وب سایت رستوران گرفته تا یک سایت تجارت الکترونیک را راه‌اندازی کرد.

Matt Mullenweg می‌گوید: ما میخواهیم سیستم عامل وب آزاد open web باشیم.(ایران گستر)

به گفته وی سرمایه‌گذرای سلزفورس در Automattic راه را برای همکاری‌های بعدی باز می‌کند و به خصوص برای آنکه وردپرس بتواند محصول کامل‌تری در آینده باشد.(ایران گستر)


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۶:۴۱ توسط:فاطمه فیصلی موضوع: نظرات (0)

نسخه پرمیوم افزونه WP Smush بهینه ساز تصاویر

افزونه WP Smush Pro بهینه‌ساز پیشرفته تصاویر وردپرس :
افزونه WP Smush Pro افزونه ای کاربردی تصاویر در وردپرس که قدرتمندترین افزونه در زمینه‌ی کاهش حجم تصاویر وبسایت می باشد.

 افزونه وردپرس بهینه‌ساز پیشرفته تصاویر تغییر اندازه، بهینه سازی و فشرده سازی تمام تصاویر با وضوح فوق العاده بدون افکت کیفیت تصویر نسبت به سایز اصلی آن میباشد و با کاهش حجم تصاویر منجر به کاهش حجم کلی صفحه سایت شده و درنتیجه منجر به افزایش سرعت سایت میگردد.

این افزونه بهینه ساز تصاویر حجم فایل را بدون از دست دادن کیفیت کاهش می دهد. فایل های تصویر بزرگ ممکن است سایت شما را کند نماید بدون آنکه اطلاعی راجبه این مورد داشته باشید. WP Smush با حذف همه اطلاعات غیر ضروری و کاهش سایز تصاویر به افزایش سرعت سایت شما کمک خواهد کرد.

 

برخی از ویژگی های برجسته افزونه وردپرس بهینه‌ساز پیشرفته تصاویر :
دارای پنل تنظیمات فارسی بهمراه استفاده از فونت فارسی در پنل تنظیمات
فشرده سازی بدون کاهش کیفیت تصویر
قابلیت بازگردانی نسخه اصلی تصاویر فشرده سازی شده
فشرده سازی اتوماتیک تصاویر آپلود شده جدید
پشتیبانی شبانه روزی واقعی
قابلیت فشرده سازی تصاویر از فضای CDN
افزونه برتر سال های 2019،2018،2017
راه اندازی آسان و سریع
تبدیل تصاویر PNG به فرمت JPEG
سازگار با افزونه های Gutenberg ، NextGen Gallery ، WPBakery Page Builder و Amazon S3
همگام سازی زبان افزونه با زبان پیشخوان وردپرس شما
امکان انتخاب شاخه جهت فشرده سازی تصاویر شاخه انتخابی
تا 2 برابر فشرده سازی بیشتر با Super Smush
بروزرسانی دائمی و رایگان
 
 
 
 
 
 
 
 
Bulk Smush : فشرده سازی تصاویر موجود به صرفه جویی در فضا بر روی سرور شما کمک می کند. علاوه بر این افزایش سرعت صفحه و لود سریع تر را نیز به دنبال دارد.
 Super Smush : با چندین پاس برای فشرده کردن شما می توانید تا حد ممکن فشرده کنید و با این افزونه هوشمند بیشتر بدرخشید.

Auto-Smush : اسموش به صورت کاملا خودکار تصاویر شما را فشرده خواهد کرد. با این کار به سرعت وب سایت شما کمک زیادی می کند.
Lossless Smush : بهترین فشرده ساز تصاویر بدون اینکه از کیفیت تصویر کاسته شود.

تبدیل فایل های PNG به JPEG : اسموش می تواند به سادگی فایل های PNG به JPEG تبدیل کند.
تغییر اندازه تصاویر : باحداکثر تنظیم عرض و ارتفاع  و قابلیت دیگر این افزونه این است که تصاویر بزرگ را به صورت خودکار در هنگام آپلود کوچک می کند.

بازگرداندن اصل : با ذخیره فایل های اصلی عکس ،شما می توانید به سرعت زمانی که نیاز به کیفیت کامل دارید ان تصویر را بازگردانید.

نگه داشتن EXIF داده : این قابلیت مخصوص برای عکاسان  می باشد که می خواهند اطلاعات تصویر پیوست شده را نگه دارند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۰:۱۳ توسط:فاطمه فیصلی موضوع: نظرات (0)

افزونه چند زبانه کردن سایت با WPML و 6 افزونه جانبی

 چند زبانه کردن سایت WPML
یکی از قدرتمند ترین افزونه های چند زبانه کردن سایت وردپرس افزونه قدرتمند WPML هست که به راحتی امکان ایجاد سایت چند زبانه را به وردپرس میدهد.

در حال حاظر برترین و قدرتمندترین پلاگین ایجاد سایت چند زبانه افزونه مذکور می باشد. افزونه چند زبانه وردپرس با کلیه قالب های روز دنیا سازگار  و این نیز یکی از از نشانه های حرفه ای  بودن این افزونه وردپرس هست.

افزونه WPML می تواند 40 نوع زبان مختلف دنیا را پشتیبانی می کند. شما با این افزونه می توانید مطلب سایت خود را به 400 زبان مختلف در همان وردپرس و همان دامنه قرار دهید. کاربر با کلیک روی هر زبان و انتخاب آن ، می تواند آن صفحه را با زبان انتخاب خود ببیند. این افزونه برای ساخت یک وبسایت چند زبانه در دنیا حرف اول را می زند . شما با این افزونه می توانید مشتری خارجی پیدا کنید و از طریق همان مطلب خارجی کسب در آمد کنید.

افزونه WPML یک مترجم عالی متن است که شما می توانید این افزونه را خریداری کنید و در سایت خود نصب کرده و از آن استفاده لازم را ببرید. این افزونه با تمام قالب های حرفه ای وردپرس سازگاری کامل دارد.

 
قالب های که با این افزونه سازگاری کامل دارند :
قالب وردپرس صحیفه
قالب خبری SevenMag
قالب وردپرس Goodnews
قالب فروشگاهی KuteShop
قالب وردپرس Avada
قالب مولتی نیوز
قالب فروشگاهی نیلسن
قالب مجله خبری Nanomag
قالب وردپرس Be
قالب وردپرس انفولد
قالب چند منظوره The 7
قالب Divi
قالب Seofy
و صد ها قالب دیگر....
شما با تهیه این محصول علاوه بر افزونه چندزبانه WPML افزونه های جانبی زیر را نیز دریافت میکنید:

 

WPML String Translation 2.8.5
هر آنچه در درون پست ها، صفحات و طبقه بندی ها قرار نگیرد قاعدتا مربوط به این افزونه می شود. به عنوان مثال شعار تبلیغاتی سایت، متون پنل ادمین، عناوین ابزارک ها و سایر متون. قطعا رشته هایی برای ترجمه وجود دارد که مربوط به پوسته و افزونه های فعال روی سایت شماست. برای ترجمه این رشته ها از این افزونه استفاده می شود.

 

WPML Translation Management 2.6.5
این افزونه به وبمستران این اجازه را می دهد تا ترجمه محتواها را توسط کاربران مدیریت کنند. قاعدتا توسعه یک سایت در قالب کار گروهی امکان پذیر است، امکان اختصاص دادن ترجمه بخشی از سایت به هر کاربر و تایید آن توسط شما با این افزونه اتفاق می افتد.

 

WPML Media Translation
افزونه Media Translation فایل های رسانه ای مانند عکس ها را مدیریت می کند تا بتوانید از همان فایل ها در پست های ترجمه شده استفاده کنید با امکان این که عناوین و زمینه های مرتبط را نیز ترجمه می کنید. در واقع این افزونه عکس های استفاده شده در پست های ترجمه شده را با امکان ترجمه عناوین تصاویر، فراهم می کند.

 

GravityForms Multilingual 
بدون شک یکی از محبوب ترین فرم ساز های وردپرس افزونه GravityForms می باشد. جهت دانلود این محصول بصورت مجزا می توانید رو این لینک کلیک کنید.

افزونه GravityForms Multilingual به شما این اجازه میدهد که مجموعه ای از فرم ها را به زبان اصلی ایجاد کنید. سپس، شما فقط باید متونی که در این فرمها به زبانهای دیگر در سایت شما نمایش داده می شود را ترجمه کنید.

 

WooCommerce Multilingual 
پشتیبانی کامل از ووکامرس این امکان را به شما می دهد تا محصولات ساده و گروهی خود را براحتی ترجمه کنید و همین فرایند را در طول فرایند خرید و پرداخت ادامه دهید.

دریافت خواهید کرد.

 
افزونه ای که برای فروش گذاشته شده به صورت پکیج می باشد و شامل 6 پلاگین هست یکی افزونه اصلی wpml  و 12 افزونه بقیه امکانات جانبی هست که در صورت تمایل می تونید از آنها استفاده کنید. 

ویژگی های افزونه سایت چند زبانه WPML
سازگاری کامل با تمام قالب های وردپرسی
امکان ادغام با افزونه های ترجمه دیگر
سازگار با تمام نسخه های وردپرس
سازگار با تمام نسخه های ووکامرس
امکان ترجمه اختصاصی مطلب توسط مدیر وبسایت
آپدیت های رایگان
قابلیت ذخیره ترجمه در دیتابیس
تعیین سطح تغییر ترجمه سایت براساس نقش کاربری
امکان اضافه کردن زبان های دلخواه
سازگار با تمام نسخه های ایزی دیجیتال دانلود
قابلیت ترجمه بیش از 50 زبان دنیا
سرعت بارگزاری بالا
امکان ترجمه برچسب ها، دسته بندی ها، ابزارک ها، هدر، فوتر و…
قابلیت ترجمه فهرست
افزونه WPML توسط روپوش کاملاً فارسی سازی شده
دارای 6 افزونه  جانبی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۹:۲۶ توسط:فاطمه فیصلی موضوع: نظرات (0)

اپلیکیشن White Eye Detector تشخیض بیماری چشم

White Eye Detector
ایران گستر در صدد آن است تا  اخبار و تکنولوژی های روز IT , اخبار گوگل ,اپلیکیشن های کاربردی مانند White Eye Detector ,(بدافزار ها) یا مفید  را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا شما عزیزان با مطالعه آنها وارد این دنیای شیرین و پر چالش شوید و آنها را در کسب و کار و زندگی خود به کار گیرید.

 

اپلیکیشن تشخیص بیماری چشم White Eye Detector
تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت و تسلط بر تمامی‌حوزه‌هاست. ظهور این فناوری‌ها سبب شده تا انسان‌ها بتوانند از پس کارهایی که تاکنون برای آن‌ها، میسر نبود برآیند. برای نمونه اخیرا محققان اپلیکیشنی را تولید کرده‌اند که قادر است با بررسی‌هایی که بر روی سفید چشم افراد در تصاویر انجام می‌دهد که نام آن White Eye Detector است، احتمال وجود بیماری‌هایی همانند سرطان شبکیه، آب مروارید و دیگر نارسایی مربوط به چشم را تشخیص دهد

 

به نظر می‌رسد که این اپلیکیشن که تحت عنوان White Eye Detector شناخته می‌شود، می‌تواند تشخیص‌هایی درستی را انجام دهد؛ در آزمایشی که بر روی 53 هزار عکس از 40 کودک مبتلا به یکی از بیماری‌های چشمی ‌انجام شد، این اپلیکیشن توانست 16 مورد را حدود 1.3 سال زودتر از آنکه پزشکان از بروز بیماری در این کودکان مطلع شوند، به درستی شناسایی کند.

این اپلیکیشن که مبتنی بر فناوری یادگیری ماشینی است، برای تشخیص بیماری‌های مرتبط با چشم برای افرادی در تمامی‌سنین مفید واقع شود؛ بویژه در کودکان که تشخیص علت اصلی بروز اختلال در بینایی و چشم آن‌ها برای پزشکان، کمی‌دشوار است. همچنین، والدین نیز می‌توانند با کمک این اپلیکیشن و عکس‌هایی که از کودکان خود در اختیار دارند، از بیماری‌های چشمی ‌احتمالی فرزندان خود مطلع شوند.

این اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و iOS برای کاربران عرضه شده و قابل دانلود است. اما تولیدکننده آن در توضیحات این اپلیکیشن نوشت که هنوز نتوانسته تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را کسب کند و این یعنی ممکن است نتایجی که توسط این اپلیکیشن ارائه می‌شود، قابل استناد نباشد.

با این حال، اپلیکیشنی که توسط محققان تولید شده هیچگونه ضرری برای کاربران ندارد و تنها از طریق بررسی تصاویر، تشخیص‌های خود را ارائه می‌دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۹:۰۳ توسط:فاطمه فیصلی موضوع: نظرات (0)

معرفی Google Discover و چگونگی ایجاد ترافیک

Google Discover
ایران گستر در صدد آن است تا  اخبار و تکنولوژی های روز IT , اخبار گوگل , Google Discover ,(بدافزار ها) یا مفید  را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا شما عزیزان با مطالعه آنها وارد این دنیای شیرین و پر چالش شوید و آنها را در کسب و کار و زندگی خود به کار گیرید.

 

قابلیت Google Discover
اصلی Google Discover از Google Feed گرفته شده است. بخواهیم ساده بگوییم، گوگل قابلیتی مشابه feed در شبکه های اجتماعی رو تحت عنوان Discover معرفی کرده که تا همین چند ماه پیش نامش Google Feed بود.

خود Feed در 2016 رونمایی و معرفی شد. آن زمان  نتایج بصورت کارت (Card View) به کاربران نشان داده می شدند. آنها ترند و استوری هایی بودند که برای آنها مهم تشخیص داده شده بود.

تفاوت Feed در گوگل با شبکه های اجتماعی این است که در شبکه های اجتماعی شما کاربران رو فالو می کنید ولی در گوگل موارد مورد علاقه تان مثل موزیک، سرگرمی، ورزش، مارکتینگ، حیوانات و … رو دنبال می کنید.

هدف اصلی Feed این بود که بتونه به کاربران کمک کند  تا راحت تر جستجو کنند، حتی اگر دقیقا ندانند که باید دنبال چه چیزی بگردند.

در روش معمول گوگل، کاربر چیزی را جستجو می کند و گوگل صفحه نتایج یا SERP رو به او نشان میدهد  که مرتبط ترین نتایج در آن ردیف شده‌اند.

اما در Feed موضوع کاملا برعکس بود. گوگل به شما اطلاعاتی ارائه می داد حتی قبل از اینکه شروع به جستجو کرده باشید. این قابلیت به کاربران کمک کرد تا راحت تر چیزی را که می‌خواهند پیدا کنند و هر لحظه با موضوعات مورد علاقه‌شان مرتبط باقی بمانند.

سوال اصلی این بود که آیا کاربر چنین قابلیتی رو دوست داشت یا نه؟

بر اساس گزارش ignitevisibility ، طی سال گذشته 800 میلیون کاربر از feed استفاده کردند. پس جواب حتما مثبت است. بنابراین گوگل روی این قابلیت سرمایه گذاری بیشتری انجام داد و این قابلیت رو با نام Discover معرفی و ری برند کرد.

 

اساسا Google Discover چیه و چه تفاوتی با Feed دارد؟
گوگل با معرفی Discover در سپتامبر امسال یکی از سه ضلع استراتژی جدید خودش برای نحوه پاسخگویی به جستجوها رو عملیاتی کرد.

این ضلع از استراتژی گوگل شیف کردن از روش جستجو و دستیابی به محتوا با کوئری به روش بدون کوئریه. یعنی لزوما کاربر برای دریافت اخبار روز در حوزه مورد علاقه‌اش لازم نیست چیزی رو جست و جو کند ، بلکه گوگل این محتوا رو در صفحه اول مرورگر کروم یا اپ Google Search به کاربر پیشنهاد میدهد. این اطلاعات مرتبط به علایق و سلایق کاربر است و در بیشتر موارد کاربر حتی در لحظه مواجه قصد جستجوی چنین چیزی رو هم نداشته است. این کار در این روزها از طریق Google Discover اتفاق می‌افتد که شاید شما هم باهاش مواجه شده باشید.


پیشنهاد‌های Discover در دو اپ جدا در موبایل بر اساس سلایق کاربر

همینطور که تصویر بالا می بینید Discover روی دو اپ Google Chrome و Google Search در حال پیشنهاد مواردی به من هست که قبلا یا مورد جستجوی من قرار گرفتند یا در همین Discover روی آنها کلیک کردم.

در واقع خود گوگل در توضیح نحوه عملکردش در این بخش گفته که این بر اساس تاریخچه جستجو‌های کاربر و هوش مصنوعی گوگل اتفاق می‌افتد.

ممکن است برخی موارد را  در این بخش ببینید که اساسا فکر کنید به شما بی ربط است  اما اتفاقا و احتمالا روزی چیزی در این مورد رو جستجو کردید که حالا بر اساس اون برای شما محتوایی ارایه شده است.

محتوای Discover به ازای هر شخص به شکل خاص و Cross Platform & Device نمایش داده میشود. به این معنی که شما روی یک تبلت IOS و یک موبایل Android نتایج مشابه و نزدیک به هم را می بینید.

 

آیا برای قرار گرفتن در Discover باید محتوای به روز داشت
قبل از این بیشتر چیزهایی که در Feed به نمایش در می آمد اخبار و ترندهای روز بود. اما امروز این موارد در Discover ترکیبی از مطالبی است که بر اساس هر کاربر تعیین شده است. ممکن است این مطالب در وب جدید باشند یا برای آن کاربر خاص جدید باشند. در واقع محتوای همیشه سبز یا evergreen که اساسا تاریخ انقضا ندارند برای نمایش در این بخش از شانس بیشتری برخوردارند.

گوگل در این مورد مثالی زده و گفته فرض کنید در حال برنامه ریزی برای سفر بعدی خودتون هستید، Discover مقاله ای در مورد بهترین غذاها یا جاذبه‌های تفریحی مقصد سفرتون به شما نشان داده می‌شود.

 

قابلیت کنترل و سفارشی سازی
یکی از موارد جالب و بجا در Discover قابلیت کنترل محتوایی است که به شما نشان داده می‌شود.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، در گوشه هر کارت گزینه ای وجود دارد که با انتخاب یکی از دوحالت Less/More شما می‌توانید تعیین کنید که از این دست محتوا بیشتر یا کمتر برای شما نمایش داده شود.

 

چطور محتوای سایت را برای نمایش در Google Discover بهینه کنیم؟
مهمترین نکته که وب مسترها باید آن را بدانند این است که تکنیک های سئو هیچ تاثیری در موفقیت این بخش نخواهد داشت. چون اساسا اینجا کوئری جستجو نمیشود که شما صفحاتتان را برای آن کلمه/عبارت کلیدی بهینه کرده باشید. نکته دیگه اینکه ما هنوز و بصورت دقیق نمیدونیم که گوگل با اتکا چه اصولی محتوایی رو برای نمایش در اون بخش استفاده می کند. تنها چیزی که میدانیم این است که  محتوای که با علایق کاربر مرتبط باشه در این بخش به نمایش درمی‌آید.

 

ساخت محتوای با کیفیت برای Google Discover
محتوای با کیفیت همیشه راه و کلید موفقیت بوده و هست. فارغ از اینکه محتوای شما قراره کجا به نمایش در بیاید. در صفحه نتایج گوگل یا در Discover.

این کار با فوکوس و عمیق شدن در شناخت مخاطب شروع میشود. اینکه آنها دقیقا چه می‌خواهند و اینکه شما چطور قرار است آنها را به سمت سایت خود بیاورید.
– از استراتژی های محتوا در شبکه های اجتماعی‌تان کمک بگیرید. از آنجاییه که Discover شبیه Feed در شبکه های اجتماعی عمل میکند، می‌شوداز راه های موفقیت در شبکه های اجتماعی برای اینجا هم استفاده کرد.
– محتوای درگیرکننده یا Engagement تولید کنید. هر چقدر که پست یه صفحه ای از سایت، لایک، کامنت و اشتراک بیشتری داشته باشد شانس نمایشش در این بخش هم بیشتر است..
– از محتوای تصویری و ویدئویی بیشتر استفاده کنید. چون Discover اساسا بصورت یک بخش Visual طراحی شده اهمیت تصاویر در این جا مشخص میشود.
– انتشار مطالب و مقالات سایت در قالب ویدئو هم یکی از راه های موفق در Discover خواهد بود.
– تازه های حوزه و صنعت خودتون رو بصورت مداوم و روزانه در سایت کار کنید.
– حتما صفحات سایت خودتون رو برای نمایش در موبایل آماده کرده باشید.
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۳:۲۳ توسط:فاطمه فیصلی موضوع: نظرات (0)

معرفی بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد

اپلیکیشن مدیریت پسورد
ایران گستر در صدد آن است تا  اخبار و تکنولوژی های روز IT , اخبار گوگل ,اپلیکیشن مدیریت پسورد ,(بدافزار ها) یا مفید  را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا شما عزیزان با مطالعه آنها وارد این دنیای شیرین و پر چالش شوید و آنها را در کسب و کار و زندگی خود به کار گیرید.

کاربرداپلیکیشن مدیریت پسورد
اپلیکیشنهای مدیریت پسورد حالا در دسترس همه هستند. برای آنکه دیگر گرفتار رمز عبورهای مختلف نشویم.

اگر شما نیز مثل میلیون‌ها کاربر دیگر در اینترنت، از یک رمز عبور برای اکثر  اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید، باید بدانید که اکانت‌های آنلاین شما حسابی در معرض خطر هک شدن قرار دارند.

اگر فکر می‌کنید که هکر ها آنقدر بیکار هستند که پشت لپ تاپ نشسته و رمز ورود کاربران را حدس بزنند، سخت در اشتباهید. هکرها دقیقا به سراغ وبسایت‌های آسیب پذیر می روند و با دسترسی به اطلاعات داده‌ای کاربر، می‌توانند بقیه مشخصات وی را پیدا می‌کنند. اما نترسید. در ادامه گزینه‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌تواند در ذخیره کردن تمام رمزهای ورود شما به کمکتان بیاید.

بری ذخیره امن رمزهای ورود یا پسوردها، قرار نیست تک تک آنها را به خاطر بسپارید و حفظ کنید. ما می‌خواهیم درمورد ابزارهای مدیریت پسورد صحبت کنیم، ابزارهایی که می‌توانند به صورت اتوماتیک رمزهای ورود شما را ذخیره و حفظ کند. این ابزارهای کارآمد که تنوع زیادی نیز دارند، می‌توانند در تمام پلت فرم و دستگاه‌های شما، در دسترس قرار بگیرد.

 

بهترین گزینه رایگان: LastPass
LastPass یک اپلیکیشن رایگان مدیریت رمز ورود است که می‌تواند رمزهای ورود قوی برایتان تولید کرده و با امنیت بالا، آنها را ذخیره کند. این برنامه هم روی پلت فرم دسکتاپ و هم دستگاه‌های هوشمند اندرویدی و آی‌اواس قابل اجراست.

بد نیست بدانید که در سال 2015، LastPass هک شد. مسئولین این برنامه، به کاربران اطمینان خاطر دادند که اطلاعات رمزهای ورودشان محفوظ مانده و امن است اما اطلاعات شخصی کاربران مورد دسترسی قرار گرفته است. اما به یاد داشته باشید که این اتفاق مربوط به 4 سال پیش بوده و این برنامه از آن زمان تا کنون ارتقا یافته‌تر و پیشرفته‌تر شده و کاربران زیادی در سرتاسر دنیا دارد.

 
نحوه استفاده از LastPass در دسکتاپ
به صفحه دانلود LastPass مراجعه کنید و نسخه مدنظر خود را نصب کنید.
بعد از پایان دانلود و نصب، آیکون جدیدی روی نوار ابزار(Toolbar) مرورگر خود می‌بینید. روی آن کلیلک کرده و Create an account now را انتخاب کنید.
حالا ایمیل خود را وارد کنید و یک «پسورد اصلی» بسازید. این پسورد باید قوی باشد زیرا تنها رمز عبوری است که باید به خاطر بسپارید تا به تمام دیگر پسوردهایتان دسترسی پیدا کنید.
هرگز این کد را فراموش نکنید. حتی بد نیست آن را در جایی امن یادداشت کنید و داخل یک صنوقچه زیر تخت خواب خود قایم کنید!

 

 
چگونه تمام پسوردها را یکجا ذخیره کنیم
بعد از باز کردن اکانت LastPass ، نوبت ذخیره سازی پسوردهاست که در ادامه با مراحل آن آشنا می‌شوید:

به صفحه ورود برنامه مدنظر خود بروید مثلا فیس بوک.
اطلاعات خود را وارد کنید و قبل از کلیک روی گزینه ورود یا Sign in، روی آیکون LastPass داخل نوار پسورد کلیک کنید و بعد گزینه«ذخیره اطلاعات این سایت»( Save credentials for this site) را انتخاب کنید.
همنطور که به وبسایت‌های مختلف می‌روید، رمزهای عبور اکانت‌های مختلفتان را داخل LastPass  ثبت می‌کنید و در دفعات بعد، LastPass  به طورت خودکار جای نوار پسورد را پر می‌کند.

 

 
چگونه پسوردی ضد هک بسازیم
خواهش می‌کنیم با رمز عبور «123» خداحافظی کنید.

در برنامه LastPass  گزینه تولید رمزعبور وجود دارد که در ادامه نحوه استفاده از آن را توضیح می‌دهیم:

در نوار ابزار دسکتاپ خود، روی آیکون LastPass و بعد گزینه My Vault کلیک کنید
گزینه Security Challenge و بعد Show My Score را انتخاب کنید.
بعد از نمایش نوتیفیکیشن، رمز عبور اصلی خود را وارد کنید.
چند دقیقه صبر کنید تا LastPass تمام پسوردهای شما را تحلیل کند.
بعد از اتمام، LastPass امتیازی به هرکدام از پسوردهای شما می‌دهد.
پس وردهایی که ضعیف، قدیمی یا تکراری معرفی می‌شوند را تغییر دهید.
برای اینکه خود LastPass  پسورد مناسبی انتخاب کند، گزینه Auto-Change را انتخاب کنید تا برنامه به صورت اتوماتیک پسورد جدیدی ثبت کرده و آن را ذخیره کند.
 

استفاده از LastPass روی گوشی‌های هوشمند
LastPass، هم در روی پلت فرم آی‌اواس و هم اندروید به صورت رایگان ارائه شده است. در ادامه، شیوه استفاده از این ابزار مدیریت پسورد روی گوشی را بخوانید:

اول از همه، برنامه LastPass را در داخل اپ استور(روی هر دو پلت فرم اندروید و آی‌اواس) پیدا کنید.
با استفاده از ایمیل و یک پسورد اصلی قوی، اکانتی داخل برنامه LastPass بسازید. دقیقا مانند مراحل داخل دسکتاپ، مطمئن شوید که این پسورد اصلی به اندازه کافی قوی بوده و آن را در جای امنی ذخیره می‌کنید.
برای اضافه کردن پسورد جدید، گزینه Add در قسمت بالایی سمت راست صفحه گوشی را کلیک کنید.
گزینه Password را انتخاب کنید و از داخل لیست شبکه‌های پیشنهاد شده، شبکه و وبسایت مدنظر خود را پیدا کنید.

می توانید تمام پسوردهای خود را از داخل اکانت LastPass روی دسکتاپ، به روی گوشی منتقل کنید. برای این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

وارد اکانت LastPass شده و به قسمت Vault بروید.
به روی گزینه More Options در منوی سمت چپ کلیک کنید و بعد گزینه Advanced را انتخاب کنید.
 حالا گزینه Import را انتخاب کنید.
 از منوی پایین صفحه، منبعی که قرار است اطلاعات LastPass از آن منتقل شود را انتخاب کنید. در ادامه، اطلاعات از روی دسکتاپ به روی گوشی منتقل می‌شود.
در برنامه LastPass می‌توانید با پرداخت سالیانه 24 دلار، اکانت خود را ارتقا دهید. با پرمیوم شدن اکانت، امکان به اشتراک گذاری پسوردها، ورود از طریق وای فای و قابلیت‌های دیگر در دسترس کاربر قرار می گیرد. همچنین امنیت بیشتر و گزینه‌های تایید هویتی نیز به اکانت اضافه می‌شود.

 

1Password
برنامه‌های رایگان زیادی برای مدیریت پسورد در بازار برنامه‌ها وجود دارد اما برخی از کاربران ترجیح می‌دهند از ابزارهای غیر رایگان استفاده کنند. برنامه 1Password یکی از بهترین گزینه‌هاست که 2.99 دلار در ماه هزینه عضویت دارد.

   اول از همه به وبسایت  1Password’s site بروید.
 1Password  یک دسترسی موقت 30 روزه ارائه می‌هد تا کاربر با محیط آن بیشتر آشنا شود و بعد، در مورد انتخاب طرح مورد نیاز خود تصمیم بگیرد. family plan یا طرح خانواده این برنامه، 4.99 دلار در ماه است که حداکثر تا 5 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. طرح عادی تک نفره نیز، 2.99 دلار در ماه قیمت دارد.
حالا زمان ساخت اکانت است. با استفاده از ایمیل و یک رمزعبور اصلی با قدرت، اکانت خود را بسازید. فایلی به ایمیل شما ارسال می‌شود که حاوی یک کد QR که برای اضافه کردن اکانت‌های مختلف به برنامه کاربرد دارد.
 

نحوه استفاده از 1Password  داخل دسکتاپ
 نرم افزار مناسب نسخه دسکتاپ را از وبسایت اصلی برنامه دانلود کنید.
 وارد اکانت خود شوید.
 به روی گزینه Scan Account Details کلیک کنید.
کد Setup QR Code که در ایمیل خود دریافت کرده‌اید را پرینت کرده و اسکن کنید.
 

شروع ذخیره سازی پسوردها روی برنامه 1Password
بعد از نصب و تنظیم اکانت  1Password، حالا زمان بک‌آپ گیری از تمام پسوردهاست. این مرحله مشابه LastPass انجام می‌شود.

 با مراجعه به وبسایت مدنظر، مراحل ورود را با استفاده از ایمیل و پسورد، به صورت عادی انجام دهید.
  بعد، 1Password به صورت اتوماتیک اطلاعات ورود به سایت را ذخیره می‌کند. تنها کافیست گزینه Save Login را انتخاب کنید.
   همزمان با ورود به وبسایت و شبکه‌های مختلف، 1Password  امکان تولید پسوردهای قدرتمند‌تر را نیز ارائه می‌دهد. تنها کافیست روی آیکون برنامه، داخل مرورگر خود کلیک کرده و بعد گزینه Password Generator را انتخاب کنید.
 

استفاده از 1Password روی موبایل
1Password برای گوشی های اندروید و آی‌او‌اس به رایگان عرضه شده است. نحوه استفاده از برنامه روی گوشی‌های هوشمند را در ادامه بخوانید:

 برنامه 1Password را دانلود کنید.
  در بخش تنظیمات گوشی، به برنامه 1Password  اجازه پر کردن اتوماتیک بخش‌های مربوط به درخواست پسورد را بدهید. برای این کار، در آی‌او‌اس به Settings > Passwords & Accounts >AutoFill Passwords >  1Password  و در اندروید به Settings > Autofill > 1Password بروید.
ذخیره پسوردها روی گوشی، مشابه مراحل روی دسکتاپ است و تمام پسوردها به روی دستگاه‌های سینک شده قابل دسترسی خواهند بود.

 

اطلاعات ورود خود را روی صفحه لاگین وبسایت مدنظر وارد کنید.
بعد از ورود، با رفتن به بخش Categories، می‌توانید اطلاعات ورود خود را ذخیره کنید.
 حالا می‌توانید اکانت یوتیوب، جیمیل و یا هر وبسایت دیگر خود را از لیست ارائه شده انتخاب کنید. حتی می‌توانید از نوار جستجو، سایت مورد نظرتان را انتخاب کنید.
 بعد از اتمام این مراحل و وارد کردن اطلاعات ورود، اپلیکیشن هنگام نیاز، به صورت اتوماتیک نوار خالی پسوردها را پر می کند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۳:۰۹ توسط:فاطمه فیصلی موضوع: نظرات (0)

برخی از ویژگی های اندروید که در ios نیست

اندروید
ایران گستر در صدد آن است تا  اخبار و تکنولوژی های روز IT , اخبار گوگل ,سیستم عامل اندروید ,(بدافزار ها) یا مفید  را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا شما عزیزان با مطالعه آنها وارد این دنیای شیرین و پر چالش شوید و آنها را در کسب و کار و زندگی خود به کار گیرید.

 

ویژگی های اندروید
گوگل و اپل با اندروید و iOS، بازار پلتفرم‌های موبایلی را قبضه کرده‌اند و طبق آخرین گزارش‌ها، بیش از 99 درصد از موبایل‌هایی که این روزها در بازار خرید و فروش می‌شوند، به یکی از این دو پلتفرم مجهز شده‌اند.

اما در میان کارشناسان و همچنین کاربران گوشی هوشمند، اختلافات زیادی بر سر این موضوع که کدامیک از این دو سیستم عامل، گزینه بهتری برای اسمارت‌فون‌ها هستند وجود دارد. اما بسیاری از فعالان عرصه آی‌تی و علاقمندان به گوشی‌های هوشمند بر این باورند که علی‌رغم تمامی‌ویژگی‌های مثبتی که در iOS نهفته، اندروید پلتفرم بهتریست و برای این ادعای خود 5 دلیل زیر را مطرح کرده‌اند که در ادامه با آن‌ها اشنا خواهیم شد.

 
 
 
قابلیت Screen Pinning

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای قفل کردن گوشی بر روی یک برنامه خاص به منظور جلوگیری از دسترسی سایر کاربران، استفاده از قابلیت Screen Pinning است. به لطف این ویژگی، کاربر می‌تواند با خیال راحت، گوشی خود بدون هیچ‌گونه نگرانی در خصوص خروج از برنامه در حال اجرا، در اختیار دیگران قرار دهد.

برای استفاده از Screen Pinning می‌بایست در ابتدا آن را فعال کرد. در گوشی‌های مجهز به اندروید 9، می‌توان با مراجعه به بخش امنیت (Security) و فشار دادن بر روی دکمه مربعی‌شکل نویگیشن، اپلیکیشن‌های اخیر یا همان Recent Apps را مشاهده کرد. در این‌جا، با تپ کردن بر روی آیکون برنامه مورد نظر، عملیات پین کردن انجام خواهد شد.

قابلیت Split Screen

شاید یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اندروید برای کاربران، قابلیت Split Screen باشد. ویژگی کاربردی که با کمک آن صفحه نمایش گوشی را به دو قسمت تقسیم کرد و هر کدام را به اجرای نرم‌افزاری جداگانه اختصاص داد. البته باید توجه داشت که همه اپلیکیشن‌ها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. برای استفاده از این ویژگی نیز باید روی دکمه نویگیشن پایین نمایشگر تپ کرد تا اپلیکیشن‌های اخیرا بازشده به نمایش درآیند که در این جا می‌توان به جابجایی اپلیکیشن‌ها به محل تعیین‌شده Split Screen، از این قابلیت بهره برد.

قابلیت Developer Options

به لطف این قابلیت، می‌توان به تمامی‌ویژگی‌های جذاب و ابزارهای مفید اندروید دسترسی پیدا کرد. بدین معی که کاربر می‌تواند با فعال کردن Developer Options به منوی پنهان اندروید و ویژگی‌هایی دست یابد که تا پیش از این، به آن‌ها دسترسی نداشت. فعال کردن این قابلیت نیز بسیار ساده است و می‌توان از طریق مراجعه به بخش‌های درباره (About)، سپس گزینه شماره بیلد (Build Number) و چندین بار ضربه زدن بر روی آن، این ویژگی را آماده به‌کار کرد.

جابجایی سریع میان اپلیکیشن‌ها

یکی دیگر از قابلیت‌های اندروید سوییچ کردن سریع میان اپلیکیشن‌هاست که این کار از طریق، دوبار ضربه زدن پیاپی بر روی دکمه نویگیشن مربعی شکل قسمت پایینی گوشی اجرا خواهد شد.

قابلیت Android Flags

اینن قابلیت که تحت عنوان «پرچم‌های اندروید» نیز شناخته می‌شود، در Developer Options تعبیه شده است. اکنون که با نحوه فعال کردن این ویژگی نیز آشنا شده‌اید، می‌توانید با مراجعه به این بخش، پرچم‌های اندروید را نیز فعال کنید.

اما شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که پرچم‌های اندروید چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که چیزی شبیه به قابلیت پرچم‌های کروم است و به کاربر این امکان را می‌دهد تا به ویژگی‌هایی که هنوز به مرحله عرضه نهایی نرسیده‌اند، دسترسی داشته باشد.

و در نهایت یکی دیگر از ویژگی‌هایی که برای کاربران اندروید، جالب توجه و کاربردیست، امکان کوچک کردن و جا دادن گوگل مپس در یک پنجره نسبتا کوچک شناور بر روی نمایشگر گوشی است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۲:۵۳ توسط:فاطمه فیصلی موضوع: نظرات (0)

14 ویژگی کاربردی گوگل درایو که از آنها خبر ندارید

گوگل درایو
ایران گستر در صدد آن است تا  اخبار و تکنولوژی های روز IT , اخبار گوگل , گوگل درایو و اپلیکیشن‌ های مخرب(بدافزار ها) یا مفید  را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا شما عزیزان با مطالعه آنها وارد این دنیای شیرین و پر چالش شوید و آنها را در کسب و کار و زندگی خود به کار گیرید.

اگر شما هم از گوگل درایو به عنوان یک مکان دنج برای انبار کردن فایل‌هایتان استفاده می‌کنید، احتمالا از برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌های قدرتمند و کاربردی این سرویس خبر ندارید.

در میان این سرویس شلوغ کلود و در هم ریخته، گوگل درایو دارای هر نوع ابزار لازم برای جمع آوری اطلاعات، کار کردن با دیتاها، دسته بندی اطلاعات مجازی و اشتراک گذاری هرچیزی با دیگر سرویس‌ها است.

در برخی موارد این ابزار به طور پیش فرض در گوگل درایو وجود دارند و دیگر ویژ‌گی‌ها را نیز با استفاده از دیگر سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های متصل می‌توان به‌کار گرفت.

 
ذخیره سریع دیتا
1- در اپلیکیشن گوگل درایو که برای اندروید تعبیه شده شما می‌توانید مدارک و اسناد خود را مستقیما درون اپلیکیشن گوگل درایو اسکن کنید. کافیست اپلیکیشن درایو را باز کرده و آیکون + در گوشه پایین سمت راست صفحه را لمس کنید و سپس گزینه Scan را انتخاب کنید.

راه کوتاه‌تر هم اینکه چند ثانیه آیکون برنامه را لمس کرده و نگه دارید سپس گزینه Scan را انتخاب کنید. ضمنا امکان اضافه کردن میانبر اسکن به منوی اصلی گوشی از طریق درگ اند دراپ نیز وجود دارد که این کار اسکن اسناد و مدارک را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما فراهم می‌کند.

 

به هر روشی که این کار را انجام دهید به هر حال اپلیکیشن گوگل درایو اسناد اسکن شده را با فرمت پی دی اف برای شما درون برنامه ذخیره می‌کند و امکان جستجو کردن متن درون اسناد را نیز برایتان فراهم خواهد کرد. البته متاسفانه این ویژگی فعلا برای کاربران آیفون و در کل سیستم عامل آی‌اواس فراهم نیست.

 

ذخیره همه چیز از طریق مرورگر
2- شما می‌توانید صفحات وب، تصاویر، فایل یا اسکرین شات را مستقیما از مرورگرتان به اپلیکیشن گوگل درایو منتقل و ذخیره کنید. این کار تنها با نصب افزونه کروم «Google Drive Chrome» امکان‌پذیر می‌شود.

با استفاده از این افزونه شما با کلیک راست روی هایپرلینک‌ها می‌توانید مستقیما آنها را درون گوگل درایوتان ذخیره کنید یا اینکه بر روی آیکونی که در گوشه سمت راست بالای مرورگر دیده می‌شود کلیک کنید و یک اسکرین شات از صفحه‌ای که لود کرده‌اید بگیرید و درون گوگل درایوتان ذخیره کنید. به همین سادگی.

 

نسل جدید دستکاری فایلها
3- اگر یک فایل پی دی اف دارید و می‌خواهید مانند یک فایل عادی آن را ویرایش کنید دیگر هیچ مانعی وجود ندارد. درون وبسایت درایو روی اسم فایل کلیک راست کنید و سپس با انتخاب گزنیه Open With گزینه Google Docs را از لیست انتخاب کنید.

پس از این کار در یک چشم به هم زدن گوگل درایو فایل شما را از پی دی اف به یک فایل متنی عادی (Plain Text) تبدیل می‌کند و آن را به عنوان یک فایل Google Doc جدید برایتان باز می‌کند.

4- اگر هم میخواهید فایل پی دی اف خود را به همان شکل اولیه باز کنید و بعضی از قسمت‌های آن را نشانه گذاری کرده یا ویرایش کنید کافیست اپلیکیشن DocHub را به اکانت گوگل خود اضافه کنید.

این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد فایل‌های پی دی اف را مستقیما از داخل گوگل درایو باز کرده و آن را به هر نحوی که خودتان می‌خواهید ویرایش کنید. جالب‌تر اینکه پس از پایان ویرایش می‌توانید فایل نهایی را درون درایو و یا درون هارد کامپیوترتان ذخیره کنید.

 

اپلیکیشن DocHub رایگان است البته نسخه پرو آن با هزینه اشتراک ماهانه 5 دلار قابل استفاده است که در این حالت امکان دسترسی بی نهایت به ابزارهای ویرایشی برای کاربر وجود خواهد داشت.
5- ممکن است یک فایل پی دی اف داشته باشید که بخواهید آن را با فرمت JPG ذخیره کنید و یا بخواهید یک فایل صوتی WAV را با فرمت MP3 ذخیره کنید یا در کل بخواهید عملیات تغییر فرمت فایل‌های مختلف را انجام دهید.

خبر خوب اینکه با اپلیکیشن Cloud Convert که به اکانت گوگل شما متصل می‌شود، عملیات‌های تبدیل فرمت تنها چند کلیک ساده از شما فاصله خواهند داشت.

این ویژگی هم از همان منو Open With که در بالا به آن اشاره کرده بودیم قابل دسترسی خواهد بود. این سرویس برای استفاده روزانه 25 دقیقه رایگان است و حداکثر حجم قابل تبدیل با این اپلیکیشن 1 گیگابایت است. اگر هم بیشتر از این مقدار نیاز دارید باید پکیج این برنامه را خریداری کنید یا اینکه از اشتراک‌های ماهانه آن استفاده کنید.

 

ویرایش آسان فایل‌های آفیس
6- در نسخه جدید گوگل درایو حالا شما حتی می‌توانید فایل‌های آفیس مایکروسافت را هم ویرایش کنید و جالبتر اینکه به هیچ افزونه و اپلیکیشن واسطه‌ای نیاز نیست.

تنها کافیست فایل آفیس مدنظرتان را درون وبسایت گوگل درایو درگ یا آپلود کنید. پس از پایان عملیات آپلود بر روی نام فایل آپلود شده در گوشه پایین سمت راست صفحه کلیک کنید. پس از چند ثانیه خواهید دید که فایل مدنظر شما در حالت متناسب با آفیس درون گوگل درایو اجرا می‌شود. به همین راحتی.

7- اگر هم مایلید فایل‌های آفیس خود را با برنامه Docs اجرا کنید هیچ مانعی وجود ندارد. با کلیک بر روی آیکون چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه و انتخاب Setting و در پایان فعال کردن گزینه Convert uploaded files to Google Docs editor format می‌توانید از این ویژگی بهره‌مند شوید.

مرتبه بعدی که یک فایل وورد، اکسل یا پاوپوینت را درون درایو آپلود کنید، خواهید دید که فایلتان دیگر در حالت متناسب با آفیس اجرا نمی‌شود و مستقیما به فرمت Google Docs تبدیل می‌شود.

8- فایل‌های مهم و حساس خودتان را با محافظت بیشتری آپلود کنید. به این شکل که از درایو بخواهید فایل‌هایتان را محافظت شده و رمزگذاری شده آپلود کند و برای دسترسی به آن از کاربر پسوورد بخواهد. این ویژگی تنها با نصب ساده یک افزونه با نام Secure File Encryption Drive قابل دسترسی است.

پس از انجام مراحل نصب این افزونه، روی گزینه New در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و بعد گزینه More را انتخاب کنید و در منوی جدیدی که باز می‌شود روی گزینه Secure File Encryption کلیک کنید.

 

 

دسته بندی‌های پیشرفته
9- Google Docs به شما این امکان را می‌دهد به تاریخچه فایلتان نگاه بیاندازید چراکه ممکن است بخواهید نسخه اولیه فایلتان هنگام آپلود و قال از اعمال تغییرات را مشاهده کنید و حتی بخواهید فایلتان را به همان حالت اولیه بازگردانید.

علاوه بر این شما حتی می‌توانید نسخه‌های مختلفی از فایلتان را که در هر نسخه تغییر به خصوصی روی فایل ایجاد شده در اختیار داشته باشید و آنها را با هر فرمتی که مدنظرتان است درون گوگل درایو ذخیره داشته باشید.

برای بهره‌مندی از این ویژگی روی فایل مدنظر کلیک راست کنید و گزینه Manage Versions را انتخاب کنید سپس با انتخاب upload new Version می‌توانید نسخه جدید همان فایل را آپلود کنید و این چرخه را هرچند بار که می‌خواهید برای یک فایل تکرار کنید. جالب اینکه گوگل درایو تنها یک فایل را نشان می‌دهد اما با کلیک راست بر روی فایل و انتخاب Manage Versions می‌توانید تمامی نسخه‌های ذخیره شده از همان فایل را به صورت جداگانه مشاهده و ویرایش کنید.

 

امکانات بیشتر و بیشتر
10- گوگل درایو همچنین به شما این اجازه را می‌دهد که برای هر فولدر یک رنگ به خصوص انتخاب کنید. روی فولدر مدنظرتان کلیک راست کنید و دنبال گزینه Change Color بگردید.

11- علاوه بر اینکه گوگل درایو قادر است متن داخل فایل‌های پی دی اف برای شما جستجو و پیدا کند، شما می‌تواند تصاویر آپلود شده خودتان را از طریق کلمات کلیدی که برای آها انتخاب کرده‌اید جستجو کنید. تنها کافیست کلمه کلیدی مدنظرتان را درون نوار جستجوتایپ کنید.

12- حجم کافی برایتان باقی نمانده؟ از گوگل درایو بخواهید بزرگترین فایل‌های موجود را برایتان شناسایی کند تا بتوانید ببینید چه فایل‌هایی درایوتان را بیخودی اشغال کرده‌اند. برای این کار از منوی سمت راست گزینه Storage را انتخاب کنید.

در اینجا تمام فایل‌های موجود درون گوگل درایو را مشاهده می‌کنید. با دسته بندی فایل‌ها بر پایه «از بزرگ به کوچک» می‌توانید فایل‌هایتان را بر اساس حجمشان مشاهده و در صورت نیاز حذف کنید.

 

اشتراک گذاری هوشمند
13- اگر از اکانت‌های اشتراکی G Suite استفاده می‌کنید، شما می‌توانید فایل درون درایوتان را برای یک کاربر دیگر به مدت محدود قابل دسترس کرده و به اشتراک بگذارید.

برای این کار روی فایل کلیک راست کرده و گزینه Share را انتخاب کنید و سپس نام یا ایمیل شخص مورد نظرتان را وارد کنید و سپس گزینه Send را بزنید. همچنین در بخش تنظیمات می‌توانید تاریخ انقضا برای فایل ارسال شده انتخاب کنید و پس از پایان یافتن تاریخ تعیین شده توسط شما شخص دیگر قادر به دیدن فایل به اشتراگ گذاشته شده نخواهد بود.

14- شاید برای شما هم عجیب باشد که در دنیای دیجیتال و پیشرفته امروزی کسی هنوز از فکس استفاده کند. این یک حقیت است و باید آن را پذیرفت که برخی همچنان به فکس کاغذی اعتقاد دارند اما هیچ مشکلی نیست و شما هم بدون نیاز به دستگاه فکس می‌توانید برای افراد فکس ارسال کنید. برای این کار لازم است افزونه HelloFax را نصب نمایید.

برای نصب افزونه HelloFax از گوشه سمت چپ بالای صفحه اصلی گوگل درایو روی گزینه New کلیک کنید و بعد از انتخاب More، گزینه Connect More apps را انتخاب کنید.

در این قسمت HelloFax را جستجو کنید و سپس آیکون سبز connect را انتخاب کرده و مراحل نصب و دسترسی را دنبال کنید. حال تنها با چند کلیک ساده می‌توانید تمامی فایل‌‌های متنی، پی دی اف، تصاویر و فایل‌های آفیس موجود درون گوگل درایو را برای شخص مورد نظرتان فکس کنید. برای این کار روی فایل مورد نظر کلیک راست کنید و سپس open With را انتخاب کرده و از منو باز شده HelloFax را انتخاب کنید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۹:۱۹ توسط:فاطمه فیصلی موضوع: نظرات (0)

آموزش نحوه تغییر تم و پس زمینه ی گوگل در گوگل کروم

Google Theme
ایران گستر در صدد آن است تا  اخبار و تکنولوژی های روز IT , اخبار گوگل , تغییر تم گوگل درایو و اپلیکیشن‌ های مخرب(بدافزار ها) یا مفید  را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا شما عزیزان با مطالعه آنها وارد این دنیای شیرین و پر چالش شوید و آنها را در کسب و کار و زندگی خود به کار گیرید.

 

نحوه تغییر تم گوگل
اگر از طراحی صفحه اول جستجوگر گوگل و یا صفحات ساده مرورگر کروم خسته شده‌اید پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه تغییر تصویر پس‌زمینه گوگل و همچنین استفاده از یک عکس شخصی در صفحات کروم را با هم بررسی کنیم.

طراحی اپلیکیشن گوگل نسبتا ساده است اما می‌توان به‌آسانی آن را تغییر داد. برای مثال تغییر تصویر پس‌زمینه صفحه موتور جستجوگر گوگل، یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تغییر در طراحی گوگل است. در ادامه نحوه تغییر صفحه تب جدید در جدیدترین مرورگر کروم نیز توضیح داده شده است.

قبل از انجام هرکاری ابتدا اطمینان حاصل کنید که مرورگر گوگل کروم را داشته باشید. گفتنی است که گوگل کروم یکی از بهترین مرورگرهای اینترنت است و پیشنهاد می‌شود که حتما آن را نصب کرده و از آن استفاده کنید.

1- تنظیمات مربوط به Appearance را باز کنید.

برای تغییر تم مرورگر کروم را باز کرده و در گوشه بالا سمت راست روی علامت سه نقطه کلیک کنید تا منوی کشویی گوگل کروم باز شود. در انتهای منوی باز شده روی گزینه Settings کلیک کنید.

با کلیک روی گزینه Settings، تب جدیدی در مرورگر باز می‌شود که تنظیمات مختلف مرورگر را نشان می‌دهد. شما قادر خواهید بود در تب جدیدی که باز می‌شود و در قسمت دوم آن که Appearance نامیده می‌شود، ظاهر مرورگر گوگل کروم خود را عوض کنید. اولین گزینه در تنظیمات این قسمت، Themes است.

با تغییر تم، به‌صورت اتوماتیک تصویرزمینه گوگل نیز تغییر خواهد کرد. درحالتی که هنوز تمی انتخاب نکرده‌اید، عبارت Open Chrome Web Store را مشاهده خواهید کرد.

2- تم موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

در قسمت تم‌ها، مجموعه وسیعی از تم‌های زیبا را مشاهده خواهید کرد که براساس نوع تصاویر آن‌ها دسته‌بندی شده‌اند. تصویر ابتدایی را که مشاهده می‌کنید همان تصویر زمینه صفحه گوگل شما خواهد بود.

در هر قسمت تنها تصاویری نمایش داده می‌شوند که امتیاز بالاتری داشته و محبوب‌تر خواهند بود. اما اگر دسته محبوب خود را پیدا کردید با کلیک بر گزینه Select All قادر خواهید بود که همه تم‌های موجود در این دسته را مشاهده  کنید.

 

پس از آنکه یک تم را انتخاب کردید، پیش‌نمایش تصاویر و نظرات کاربران دیگر را درباره آن، بررسی کنید. دقت داشته باشید که تقریبا اغلب تم‌ها، همه رنگ‌ها و الگوهای خود را در همه تب‌ها و پنجره‌های مرورگر به‌کار خواهند برد بنابراین نگاهی به ظاهر کل تم داشته باشید. همچنین در تب Related تم‌های بیشتری که توسط این توسعه‌دهنده ساخته شده‌اند را خواهید دید.

در آخر، برای استفاده از هر تمی را که پسندید کافی است روی دکمه Add to Chrome که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.

3- تم موردنظر را به کروم اضافه کنید.

پس از انتخاب گزینه Add to Chrome، تم موردنظر به‌صورت اتوماتیک به کروم اضافه و فعال می‌شود. حال درصورتی که صفحه جدیدی را باز کنید، قادر خواهید بود که تصویر اولیه تم موردنظر را مشاهده کنید. همچنین نوتفیکیشنی در بالای مرورگر باز می‌شود که به کاربر اطلاع می‌دهد، تم مورد نظر فعال شده است. همچنین یک دکمه Undo در این نوتفیکیشن دیده می‌شود که درصورتی که قصد داشتید به سرعت تم جدید را عوض کنید، کافی است این دکمه را بزنید.

اگر تم را به صورت کلی می‌پسندید (چون در برخی مواقع کاربر صفحه اول تم را می‌پسندد اما از تغییرات ایجاد شده در تب‌ها و رنگ‌هایی که به مرورگر اضافه می‌شود، ناراضی است) در این حالت روی دکمه Undo در نوتفیکیشن کلیک کرده و یا در تنظیمات به قسمت Appearances رجوع کنید. شما می‌توانید به راحتی تم‌های مختلف را انتخاب، امتحان کرده و درصورتی که آن را پسند نکردید به‌سادگی تم مربوطه را غیرفعال کنید.

از یک تصویر سفارشی استفاده کنید
ممکن است با وجود مجموعه گسترده‌ای از تم‌ها، نتوانید تم موردعلاقه خود را پیدا کنید و یا مایل باشید که یکی از عکس‌های خانوادگی و یا عکس‌هایی را که قبلا از طبیعت گرفته‌اید را به عنوان تصویر پس‌زمینه گوگل استفاده کنید. خوشبختانه استفاده از یک عکس سفارشی در گوگل امکان‌پذیر بوده و تنها نیاز است که یک افزونه را روی آن نصب کنید.

به وب استور کروم مراجعه کرده و افزونه the Background Image extension را از آنجا دانلود کنید. حال این افزونه رایگان را به مرورگر کروم خود اضافه کنید. از این پس قادر خواهید بود که یک عکس سفارشی را به عنوان تصویر پس‌زمینه گوگل استفاده کنید. این عکس، بر روی سایر تب‌ها و دیگر اجزای مرورگر تاثیر نخواهد گذاشت و می‌توان گفت که روش بسیار جالبی است که عکس‌های شخصی خود را به عنوان پس‌زمینه مرورگر کروم خود استفاده کنید.

همچنین می‌توان به جای صفحه خالی که در تب جدید گوگل کروم مشاهده می‌شود نیز از یک عکس شخصی و سفارشی استفاده کنید.

 

البته خاطر نشان می‌شود که این ویژگی تنها در جدیدترین ورژن مرورگر کروم، قابل استفاده است، پس اطمینان حاصل کنید که در حال حاضر از جدیدترین نسخه مرورگر کروم استفاده می‌کنید.

برای تنظیم کردن یک عکس سفارشی در صفحه خالی مرورگر کروم، کافی است روی آیکون چرخ‌دنده که در گوشه پایین و سمت راست صفحه قرار دارد، کلیک کنید. در این قسمت نیز می‌توانید انتخاب کنید که از یکی از عکس‌های شخصی خود استفاده کرده و آن را آپلود کنید و یا از مجموعه عکس‌های موجود در گوگل استفاده کرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۹:۰۲ توسط:فاطمه فیصلی موضوع: نظرات (0)